אחרי הלחץ: "מאבק אגרסיבי" בתופעת חולדות בני ברק

איתי גדסי 1 Comment on אחרי הלחץ: "מאבק אגרסיבי" בתופעת חולדות בני ברק

עיריית בני ברק הודיעה על השקת "תכנית מאבק סדורה ואגרסיבית" במפגע המכרסמים, עם תכנית מיידית ומינוי פרוייקטור להתמודדות עם מכת החולדות בעיר. בעירייה מודים ל'קול חי' על הרמת הכפפה ומתכננים: "הדברה מאסיבית, הרס עקבי של מחילות ואזורי קינון של המזיקים לצד הרחבת פעילות התברואה באופן משמעותי ומיוחד"

בני ברק. אילוסטרציה צילום: פלאש90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי חשיפת "קול חי": מליאת עיריית בני ברק בהובלת ראש העיר אברהם רובינשטיין, אישרה היום (חמישי) את תכנית המלחמה הכוללת במטרד החולדות שפוקד את העיר. לאחר דיון מקצועי בנושא ועיון בתכנית האסטרטגית, אישרה היום מליאת מועצת העיר את התכנית המבצעית שהגיש הפרוייקטור המיוחד שגייסה עיריית בני ברק למלחמה בנגע המכרסמים שמטריד את תושבי העיר בחודשים האחרונים.

video
play-sharp-fill

במכרז מיוחד, נבחרה חברת "פורטל" שהינה חברה מקצועית ובעלת יכולת מוכחת בתחום, כמי שתנהל מעתה את המאבק בכלים מקצועיים ובמתודת עבודה סדורה שזכתה לאמון המועצה שעל תקצובה המיוחד ונטילת הלוואה בנקאית ממוקדת הצביעה מועצת העיר לאישור ברוב גורף.

עם אישור התקציב, חברי מועצה הודו למערכת החדשות של קול חי שבחודשים האחרונים העלתה לראש סדר היום את מצוקת התושבים. הם הביעו תקווה שאכן הפעילות תוכיח את עצמה והדבר יביא קץ למטרד הנורא בעיר.

הדגש העיקרי של הפרוייקט, יינתן לסבבי הדברה תכופים ומאסיביים והתמודדות כירורגית עם מחילות ומקומות המסתור של החולדות.

כפרוייקטור הנבחר, ישמש יוסי פורטל, יו"ר ובעלים של חברת פורטל המתמחה ביעוץ ותכנון אקולוגי, שצברה ניסיון ויכולות גבוהות בטיפול במפגעים תברואתיים ברשויות מקומיות. השבוע סיים פורטל את התהליך הארוך של תחקור ותכנון היעדים, המטרות ודרכי הביצוע של פרוייקט טיהור העיר מהמטרד.

התכנית כוללת קשת רחבה של פעולות אסטרטגיות ופעילות שטח להתמודדות עם התופעה המטרידה שעיקריהן, מבצע הדברה מתקדם בהיקף חסר תקדים, טיפול שורש במפגעי האשפה והגרוטאות בחצרות הבתים, תגבור משמעותי של 8 משאיות טיאוט, עוד 3 משאיות פינוי אשפה ברחבי העיר, 4 צוותי מיול (רכבים לסמטאות עם קשיי מעבר) הפעלת מערכת טכנולוגית חכמה לניטור ובקרה אחר מוקדי המכרסמים, מערך טיפול חדשני בשוחות ביוב נגועות ומעטפת פעילות נוספת למיגור מיידי של המכרסמים.

הבשורה לתושבי העיר שמציגה התכנית המקיפה המתפרסת על פני מספר עמודים, והיא כוללת אסטרטגיית פעילות רוחבית המיועדת לבצע הסתערות על כל מוקדי החולדות בעיר, ולהתמודדות רוחבית בכל הכלים במשולב.

לפי התכנית שאושרה, כבר בתום שבוע ההתארגנות ההכרחי, תחל הפעילות האגרסיבית למיגור הנגע. "אנחנו לא מאמינים ב'זבנג וגמרנו'", אומר הפרוייקטור המיוחד יוסי פרוטל. "זאת הולכת להיות פעילות מאוד אינטנסיבית מצד אחד, ומאידך היא תהיה רוחבית ותטפל בכל הנושאים הקשורים לתחומי המחיה של המכרסמים, במקביל".

במסגרת התכנית האסטרטגית, ילוו את העיר שנים עשר רפרנטים, שיפקחו לאורך שישה ימים בשבוע במשך ארבעה חודשים, על ביצוע התכנית והתקדמות מיגור החולדות. בנוסף יהיו עוד שני מנהלי אזורים של כלל המערך.

מלבד פעילות חסרת תקדים בשטח, יוקם גם חפ"ק מיוחד בבניין העירייה שיוקדש כולו לטיפול במכרסמים. חדר המבצעים יצוייד במסכים ומצלמות שיעבירו בלייב את הנעשה ברחבי העיר ויעקוב אחר ביצוע הפעולות בשטח. חדר המבצעים ירכז אחרי כלל הנתונים, ינטר ויעקוב אחרי התפתחות ההדברה וימנע התפרצויות באזורים חדשים.

"זאת הסתערות כללית ופעילות רחבה מחוץ לתקציב העירוני, בפעילות מלווה מיוחדת בכדי להביא בשורה והכרעה בנושא" אמר ראש העיר אברהם רובינשטיין. "זאת התמודדות שאף עיר לא חוותה כמותה. כבר חודשים ארוכים אנחנו שוקדים על הפתרון, והתכנית הזאת אמורה לתת את המענה האפקטיבי ביותר".

בשלבים הראשונים של הפעילות, יבצעו הצוותים של הפרוייקטור הדברה מסיבית שתכלול גם פגיעה ואיטום במחילות התת קרקעיות של החולדות וכן מבצע עירוני לפינוי פסולת וגרוטאות מחצרות הבניינים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הרב רובנשטיין מריח בחירות…
    הוא חייב להתחיל לעבוד…